Boorservice

De Boorservice is bedoeld om u als installateur te ontzorgen bij het ontwerpen van een installatie met een Vaillant geoTHERM warmtepomp toepassing. U hoeft u niet meer druk te maken om de keuze voor bronboorder en de kwaliteit die geleverd wordt.

Vaillant neemt u die zorg uithanden. Heeft u samen met uw Rayon Manager besloten dat een warmtepomp de geschikte installatie voor uw klant is? Dan kan Vaillant u een concurrerende offerte leveren van een kwalitatieve bronboorder. Vaillant vraagt hiervoor meerdere offertes op bij verschillende door Vaillant geselecteerde bronboorders. Deze offertes zullen door Vaillant worden beoordeeld op vele verschillende aspecten en eventueel worden aangescherpt, alvorens 1 of 2 offertes aan u worden doorgegeven. U bepaalt vervolgens zelf of u akkoord gaat met de keuze en de offerte.

Als u akkoord gaat, zal het boorbedrijf samen met u een planning maken voor het realiseren van de bron. U kunt samen met het boorbedrijf overleggen hoe en wanneer u alles opgeleverd wilt hebben. Het maken van de aansluiting op de warmtepomp overlegt u ook met het boorbedrijf. U kunt dit zelf doen of aan het boorbedrijf overlaten.

Bron en extra garantie

Vaillant zal nadat de bron is gerealiseerd en de warmtepomp door u is geplaatst een ingebruikname uitvoeren. Hierbij wordt door de technisch adviseur van Vaillant een checklist afgewerkt waarbij de benodigde zaken worden gecontroleerd. Tevens zal hij de warmtepomp op de specificaties instellen die het beste passen bij de installatie en bronboring om op deze manier een zo efficiënt mogelijke werkingsgraad te realiseren. Daar waar nodig zal onze technische specialist u adviseren over nog af te handelen punten.

Na een positieve ingebruikname door Vaillant ontvangt u een ingebruikname rapport voor u eigen administratie en voor uw klant. Bovendien ontvangt u een certificaat voor 3 jaar extra garantie op de Vaillant geoTHERM.

Als u gebruik maakt van een andere bronboorder dan de door Vaillant Technisch Project Advies aanbevollen bronboorder(s), kunt u geen aanspraak maken op de 3 jaar extra garantie op de Vaillant geoTHERM warmtepomp. Uiteraard profiteert u wel gewoon van de standaard 2 jaar garantie.

Voordelen van de Vaillant Boorservice

  • niet meer zoeken naar een betrouwbare bronboorder
  • kennis van zaken over boren
  • ondersteuning door Vaillant Technisch Project Advies vooraf
  • ondersteuning door een Vaillant Technisch Adviseur na installatie
  • gratis ingebruikname
  • 3 jaar extra garantie op de geoTHERM warmtepomp, dus in totaal 5 jaar
  • 25 jaar garantie door bronboorder op zorgeloze levering van voldoende bodemenergie via bron

Spelregels Vaillant Boorservice

Bent u geïnteresseerd in de Vaillant Boorservice, bespreek dit dan met uw Rayon Manager. U ontvangt vervolgens een technisch advies via uw Rayon Manager van onze afdeling Technisch Project advies. Na uw akkoord op de voorgestelde installatie, regelt uw Rayon Manager samen met de afdeling Technisch Project Advies voor u de offerte voor het bronboren. Vaillant checkt de offerte onder andere op prijs en energieopwekking alvorens deze naar u door te spelen. Na uw akkoord op het totaal, plaatst u zelf de order bij de bronboorder en regelt u het installeren van de Vaillant geoTHERM warmtepomp.

Op uw verzoek regelt Vaillant Service vervolgens de ingebruikname van de Vaillant geoTHERM warmtepomp. De ingebruikname kunt u direct bij de afdeling Service aanvragen. Na de ingebruikname door Vaillant en de ontvangst door Vaillant van de boorgegevens via de bronboorder, ontvangt u van Vaillant vanzelf het garantiecertificaat voor 3 jaar extra garantie en een ingebruiknamerapport voor uw eigen administratie en voor uw klant.

Wat doet u als professional

  • offerte-aanvraag warmtepompsystemen invullen
  • boorbedrijf opdracht tot boren geven
  • installeren van de Vaillant geoTHERM warmtepomp volgens de installatievoorschriften
  • tijdsplanning maken samen met het boorbedrijf voor de te boren bron
  • aansluiting regelen/aansluiten op het bronsysteem van de geoTHERM warmtepomp
  • melden aan Technische Adviseur dat de installatie gereed is voor ingebruikname
  • garantiekaart opsturen
  • garantiecertificaat overhandigen aan eindgebruiker

Wat doet Vaillant BV:

  • uitwerken van een voor uw situatie geschikt technisch advies
  • aanvragen van minimaal 2 booroffertes
  • evalueren van de booroffertes (technisch en op prijs)
  • gratis ingebruikname
  • verlenen verlengde garantie (2+3 jaar) op de geoTHERM warmtepomp (ingestuurde garantiekaart van geoTHERM warmtepomp voor nodig)
  • garantiecertificaat en de ingebruiknamerapportage (in 2-voud) opsturen

Bekijk de garantievoorwaarden van de boorservice (64 kB)